$type=slider$meta=0$snip=0$rm=0

Cerdik Pintar    YOUR AD HERE!    title=    Rahsia Penulis    YOUR AD HERE!    Bisnes Air Balang    Bisnes Aiskrim    Bisnes Bakeri    Bisnes Burger    YOUR AD HERE!   

SSM & MPSJ- Lesen & Perniagaan yang Sah!

Miaw...Miaw...Miaw (Versi kucing bersoal jawab) Assalamualaikum dan Salam Heboh untuk pelanggan baru dan tetap kami khususnya, followers, b...

Miaw...Miaw...Miaw (Versi kucing bersoal jawab)

Assalamualaikum dan Salam Heboh untuk pelanggan baru dan tetap kami khususnya, followers, bloggers, pelawat dan pencinta kucing tegar. Apa khabar dengan sicomel anda? Adakah sicomel gembira dan sihat bersama anda?

Entri kali ini tiada kaiatan dengan tips & panduan sicomel dan hanya sekadar untuk tatapan anda dimana "Perkhidmatan Hotel Haiwan dan Dandanan Kinrara" kami ini adalah berdaftar dengan Syarikat Suruhanjaya Malaysia (SSM) dan Lesen dari pihak Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ)

Berdaftar dengan Syarikat
Suruhanjaya Malaysia (SSM)

Lesen Sah Perniagaan dari
Majlis Perbandaran Subang Jaya

P/S: Sejarah kami telah menyediakan perkhidmatan ini hanya bermula di rumah (konsep "homebased") dan mula berpindah di premis hingga kehari ini atas dasar sambutan pelanggan kami di Kuala Lumpur dan Lembah Klang khususnya. Semoga info dan maklumat dipaparkan ini dapat kami kongsikan bersama-sama. Terima kasih diatas sokongan anda semua! Kepuasan anda kebanggaan kami demi sicomel tersayang


Image hosting by IMGBoot.com
Hadiah Doodle Korea Dari Apit

KOMEN ANDA

BLOGGER: 30
  1. @Anum
    Sama-sama...sharing is caring :-)

    ReplyDelete
  2. Anonymous11/18/2015

    Nak tanya,even buat hotel kucing dekat rmah (bertujuan utk memulakan bisnes hotel kucng secara kecilan dahulu sebelum ke peringkat buka kedai) kena buat lesen jga?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi untuk permulaan buka hotel kucing homebased, just apply SSM jer dulu...Lesen tu bila dah ada premis... :-D

      Delete
  3. 1. Hi nk tanya, if bukan cat boarding ni kita kena ada certificate any kursus berkaitan penjagaan haiwan tak?

    2. Tahu tak kat mana, mana2 tempat kursus cat grooming.?

    Cita cita nak buka kedai, sedang survey cost perniagaan, sewa kedai, brapa tenaga kerja yg sesuai, bill air api, brapa byk blh rolling keuntungan. Takut xboleh tampung pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. *buka cat boarding

      Delete
    2. Hi Fox, maafkan kami sekiranya lambat untuk memberi maklum balas. Jika anda mempunyai minat mendalam dalam bisnes yang melibatkan haiwan peliharaan ianya akan melibatkan komitmen dan masa cuti. Sebagai contohnya, hari bercuti for sure ramai akan memilih servis boarding untuk balik kampung. Dan begitu sebaliknya, anda mungkin tiada kesempatan untuk cuti unless employ staff yang mempunyai skill, amanah, bertanggungjawab, jujur dan dipercayai.
      Jawapan kepada persoalan:
      1) Untuk buka cat boarding anda tidak perlu ada sijil pun, yang penting kemahiran dan minat terhadap haiwan peliharaan. Banyakkan membaca ilmu dalam google berkaitan dengan haiwan peliharaan.
      2) Ada tapi tak banyak kot yang menyediakan kursus cat grooming. Cuba google yer.

      Nak cerita untung tu bergantung kepada permintaan, jika ramai pelanggan yang suka pilih dan minat dengan servis, mungkin menguntungkan sebab anda menjual servis melainkan menjual produk kucing, margin keuntungan sangat rendah.

      Delete
  4. Asskm tuan boleh tak beritahu saya bagaimana nak mulakan biz peliharaan kucing, tahun depan saya cdg nak mulakan bisness nie. 01124150544

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah jer untuk mulakan bisnes:
      1) Pilih bisnes sama ada homebased atau di premis
      2) Daftar SSM untuk permulaan, tidak kisah alamat rumah sekalipun
      3) Pakej servis untuk di jual pada customer nanti
      4) Perjanjian bisnes servis antara pelanggan dengan bisnes
      5) Platform seperti ruang bilik. Tujuannya untuk tahu berapa maksimum kucing boleh masuk dalam sangkar ketika waktu percutian seperti hari raya dan sebagainya.
      6) Media platform online seperti facebook, blog, email, mudah dan sebagainya untuk menjual atau mempromosi bisnes.
      7) Dapatkan maklum balas dari customer setelah menggunakan servis.

      Semoga maju jaya dengan bisnes tuan nanti yang melibatkan haiwan peliharaan. Terima kasih :)

      Delete
    2. Mknanya kalau fokus pada jual mknn dan produk penjagaan tu sukar untung/untung sikit?

      Delete
    3. Biasanya margin keuntungan tu sangat sedikit berbanding anda jual servis seperti boarding, grooming & trimming. Dalam erti kata untung dalam 10% atau 15% dari penjualan produk. Unless kita sendiri yang mengeluarkan atau proses produk...

      Delete
  5. Assalamualaikum tuan. Boleh bagi saya tips untuk buka catshop. Saya bercadang untuk buka di area rumah saya di penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam...boleh baca info yang saya terangkan dikomen di atas yer. Maafkan kami lambat maklum balas komen. Terima kasih :)

      Delete
  6. Anonymous3/31/2017

    saya pun minat nak buka kedai hotel cat boleh email saya gadiscnt@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh baca komen di atas yer. Terima kasih :)

      Delete
  7. Bagaimana dengan bekalan mknn kucing dan produk penjagaan kucing? Di mana kita nk dptkan bekalan? Perlu hubungi pengilang/pemborong atau pembekal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perlu hubungi terus dari pembekal. Sebagai contohnya jika anda order makanan kucing jenis RoyalCanin so anda perlu hubungi pembekal RoyalCanin bukannya dari pengilang yang memproses makanan jeni itu. Dan sebaliknya :)

      Delete
  8. banyak kena fikir dan kaji lagi ni sebelum nak buka kedai..terutama fikir sekarang sewa kedai ground floor dlm lingkungan rm1000 ke rm1500...risau jualan tak boleh tampung atau kurang dari kadar sewa bulanan? ada tips2 yg boleh di kongsi? terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh baca info tips di sini yer...

      http://www.myideakini.com/2016/03/perkara-paling-penting-dalam-memulakan.html

      Terima kasih :)

      Delete
    2. Pada pengalaman tuan,Berapa modal permulaan untuk mulakan biz ni? Dlm artikel tu kata rm200k...gulppp.

      Delete
    3. Pada pengalaman kami, modal permulaan masa nak mula perniagaan servis bermula dari RM1000 sahaja kerana masa itu kami mula jual bisnes hanya dari rumah. Dalam artikel tu modal permulaan RM200K jika kita memilih tapak premis di kawasan yang busy & trafik yang tinggi. Tapi jika memilih tapak premis itu di luar kawasan yang trafiknya tinggi & busy, modal permulaan dalam RM30K pun dah cukup dimana sewa bulanan tapak premis dalam lingkungan RM750 atau RM900 sebulan. Selebihnya tuan sendiri kena gunakan pelbagai medium atau sumber untuk perkenalkan bisnes atau servis supaya pelawat atau pelanggan boleh terus datang ke premis tuan. Terima kasih :)

      Delete
  9. Assalam cik zul. Boleh ke sy nk minta tunjuk ajar mcm mana nk buat bsns proposal utk cat boarding. Sy pun skrg hanya buat home-based. Ada yg nk invest tp kena sediakn proposal tu dulu. Sy di kwsn kajang. Tp sy mmg zero psl nk buat proposal tu. Sbb bila buat homebased lain kos dia dgn kedai contohnya berapa sale kita dpt bulanan kdg2 ok kdg2 x. Jadi klu ada kedai tkt jumlah nk byr lg byk dr margin untung. Boleh ke sy mohon tunjuk ajar mcm mne nk buat proposal tu. Sy dr Lilo Empire Cathouse

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waaliakumussalam, boleh tiada masalah...Ooo kiranya ada rakan kongsi nak buat investment modal ka untuk bisnes boarding? Tapi nasihat kami jika memilih premis kedai pejabat tingkat 1 untuk buat boarding kerana kos sewa sangat murah dari tingkat bawah. Lokasi boarding tidak perlu di kawasan strategik sangat tapi perlu lebih promote bisnes servis boarding di mana-mana medium online platform. Anda perlu ada post sistem untuk tujuan rekod sales harian, bulan dan tahunan.

      Biasanya kertas kerja ni formatnya sama sepertimana kita belajar di universiti dalam subjek bisnes. Mesti ada assigment untuk memulakan perniagaan. Boleh jer guna format mcm tu sebagai kertas kerja. Terima kasih :)

      Delete
  10. Terima kasih info dan replies yg dikongsi sgt berguna utk kami semua yg minat dgn bisnes ni. selamat maju jaya dan dimurahkan lg rezeki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama...apa salahnya kami berkongsi ilmu yang tidak seberapa ini kepada sesiapa yang ingin memulakan bisnes seperti kami. Yang penting ada bakat dan minat dalam bisnes yang melibatkan haiwan bernyawa seperti kucing dan haiwan kecil khususnya. Perlu banyak membaca dan membuat kajian sebelum memulakan bisnes ini sama ada ada sambutan atau sebaliknya. Terima kasih :)

      Delete
  11. Saya terlalu minat dn sayangkan kucing.Ada keinginan utk buat bisnes cat hotel tapi family ckp perlu modal yg tinggi. Memulakan pet hotel di homebased pada permulaan perniagaan okey atau perlu ad ruang sepertu premis terus? Mana yg lebih sesuai utk newbie?

    ReplyDelete
  12. Yus..Assalamualaikum Tuan Zul..saya berminat nak mulakan perniagaan menjual makanan kucing ni tapi masih blur tentang syarat-syarat untuk mendapatkan bekalan produk makanan kucing tersebut maksud saya..cara untuk mendapatkan bekalan dari pembekal contoh pembakal Royal cinnan...Apakah perlu saya mengeluarkan modal dahulu untuk mendapatkan produk mereka ni sebagai contoh keluar modal rm1000,produk RC pun dapat dalam rm1000 juga atau modal rm1000 dapat produk dalam nilai rm2000( lebihan tersebut akan dibayar secara peringkat pada pembekal ) atau pembekal akan letak produk mereka dahulu dan dibayar mengikut berapa yang terjual atau macam mana caranya, tuan.
    Harap dengan penjelasan itu nanti akan memberi satu semangat untuk saya..wasalam

    ReplyDelete
  13. Tumpang tanya. Kat mana nk jual kucing sbb sekarang ni jual di mudah pun perlukan lesen

    ReplyDelete
  14. As salam Tuan Zul. Saya Linda. Saya nak tanya sikit. Kalau saya nak mulakan bisnes boarding cat house, agak2 berapa modalnya?

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum encik Zul. Saya mempunyai bangunan kedai hak pemilikan sendiri. Saya berminat nak buka cat boarding. Apa langkah pertama yg saya perlu lakukan?

    ReplyDelete
Terima kasih kerana sudi komen. Kalau rajin komen le lagi ye... :-)

pstt: Komen berserta link ( <a href=http://..... ) akan di anggap spam. Terima kasih atas kerjasama anda.

[IKLAN] Pendapatan Lumayan, Ingin Menyertainya?, Sila klik banner!

Cerdik Pintar    title=    Rahsia Penulis    Bisnes Air Balang    yOUR AD HERE!    Bisnes Aiskrim    Bisnes Bakeri    yOUR AD HERE!    Bisnes Burger    Nak Kurus?    yOUR AD HERE!   
yOUR AD HERE!   
Name

130 ekor kucing,1,1sahabat 1 malaysia,6,abused,1,adopt free services,11,advantage-cat,1,akta,2,aktiviti,1,al-fatihah,1,al-hijrah TV,1,anak angel phase 2,1,anak angel phase 3,1,anak angel phase 4,2,anak cheezy,1,anak cicy phase 2,1,anak gegirl junior fasa 1,2,anak gegirl phase 2,1,anak kucing,4,anak kucing parsi,1,anak kucing untuk di jual,2,anda soal kami jawab,1,angpau,2,aniayai,2,anjing,1,anjing dan kucing jalanan,1,announcement,1,antibiotik,1,arnab,1,artikel,5,assalamualaikum,1,astro awani,1,attention,1,available,1,bantahan,1,basmi kutu,1,bayer,1,bengal,1,beranak,1,berita harian,1,berkabung,1,bilik kaca mating,2,biz malaysia,1,blog,6,Blog contest,11,blog review,6,blogger segmen,1,blogger segment,1,bloggers,7,blogspot,4,boarding,8,boarding aidilfitri,1,boarding aidilfitri 2017,1,boarding aidilfitri 2018,1,boarding services,3,booking form,2,borang online boarding aidil fitri 2014,1,borang online boarding aidil fitri 2017,1,Borang Tempahan,3,british short hair,1,bubu meow meow,1,buffered earning,1,bunting,1,carta ZABP,1,cat adoption,5,cat birth,1,cat boarding,3,cat gathering in the garden,8,cat on instagram,1,cat pregnant,1,cat show,1,catless wednesday,3,cats competition show,1,cawangan baru,1,celebrate,1,chuki,1,classic tabby,1,comedy,2,comel,3,comot,1,contest review,2,contest review linky dot my 2015,1,cute cat,1,cuti,2,cuti sekolah,1,daporqlate,1,demam,1,demam kucing,1,dera,1,DIY,1,doa,3,doauntukMH370,2,domestic short hair,3,doodle,2,DSH,1,duit sampingan,1,dunia artis,1,dunia sicomel,1,emosi,1,entri,3,even,1,event,9,expo,3,facebook,18,fakta,1,fastival,1,fitnah,1,flea,1,flu,1,flyers,1,followers,8,foto,1,frame,1,friendster,2,fullhouse,1,funny,4,GA. give away,5,Gadget,1,gambar hiasan,1,ganjaran,1,gathering cat in the garden,3,gelagat,10,geng blogger,11,germisep,1,giveaway,7,glove,1,google,1,google earth,1,google maps,1,gps,1,grooming services,1,guinea pigs,1,hadiah,4,hamil,1,happy birthday,2,harga,1,hari raya aidil adha,4,hari raya aidil fitri,3,hari wilayah,1,harian metro,1,hasad dengki,1,hasil tangan,1,hiasan dinding,1,hibah,2,homemade,2,hotel kucing & spa kinrara,1,i want to touch a cats,1,icon,1,idea,1,iklan,9,imexa,2,inf,1,info,200,info kesihatan,47,info kucing,183,Info mylovely-cats,243,info sahabat,216,infografik,7,islam,2,jajan,1,jalan-jalan cari info,19,jalan-jalan cari kedai,3,jemputan khas,2,johor,1,joke,2,jual,1,kartun,1,kasih sayang,1,kasih sayang ibu,1,kejam,2,kemalangan,1,kembiri,1,kenagan,1,kenali sicomel,3,keputusan,2,kill,1,kinrara,1,kisah dongeng,1,kisah islam,2,kisah lawak,3,kisah nabi,2,kisah teladan,3,kitten,8,kitten for sales,8,klinik,1,koleksi,1,koleksi terhad,1,komen,1,komen anda,2,kongsi,1,konvensyen,1,kraftangan,1,kuala lumpur,1,kucing demam,1,kucing percuma,4,kucing sihat,1,kutu grooming,2,labus,1,lagu,1,larkin,1,lawak,9,lawak sicomel,6,lembah klang,1,Lenovo,1,Lenovo Yoga Tablet 10.1 Series,1,lensa niaga,1,limited edition,1,lion cut,1,lokasi,2,loket,1,luahan hati,1,lynk dot my,1,lynundi,1,maal hijrah,2,mac 2013,1,machiko flea,1,majalah,1,majalah haimeow,2,majlis daerah kluang,1,majlis rumah terbuka,1,makcik mala,1,mandian,1,mandian kutu,2,manila,1,mati dengan sengaja,1,matikan,1,matikan dengan suntikan,1,mating servis,1,maulidur rasul,2,MCFA,1,melaka,1,MEPS higway,1,MH370,2,mini petshop,1,momok,1,moral of story,1,motivasi,1,mudah.my,1,muning,1,myspace,3,nasi lemak kopi o,2,nasihat,1,navigation,1,networking,5,news,1,niat,1,nota penting,2,nuffnang,1,online shop,3,opening,1,organisasi pengurusan,6,packages ZABP,1,pakej kami,6,pakej mandian kutu,2,pameran,4,papan tanda,1,Pelanggan Kami,45,pembeli kucing,1,pembukaan,1,pembunuhan,1,pemenang,2,pemilik,2,pencarian bloglist,1,penderaan haiwan,1,pengguna,2,penghargaan,2,pengumuman,8,pengurusan haiwan,2,penjagaan sicomel,1,perasmian,1,peraturan,1,perayaan,2,percuma,5,perkhidmatan cat sitting,1,perkhidmatan grooming,6,perkhidmatan mating,15,perkhidmatan SAH,1,perkhidmatan trimming,2,persian semi flat face,5,persiapan awal,1,personal,1,pertandingan,31,pesanan,1,pet blower,1,pet lover,1,petition,1,petsafe,1,petua,1,photoshop,1,pick up services,1,posing,3,post,3,poster,2,pray4MH370,2,prince,2,produk baru,2,program,10,program santai,6,program sihat,11,Promosi,38,promotion,2,PTS,1,puasa,1,puchong,2,puisi,1,puppies,1,pusat jagaan haiwan,1,pusat jagaan kucing,1,pusat perlindungan kucing,1,put to sleep,1,putrajaya,1,Q-A,2,r.i.p,1,rabu tanpa perkataan,1,ragam kucing,13,ramadhan,1,rawat,1,review Services,1,rewards,1,RTM,1,rukun islam,1,sajak,2,sakit telinga dan mata,1,salam ramadhan,1,sales of kitten,12,sambal tempoyak petai ikan bilis,1,sambutan,1,sampul angpau versi ZABP,2,sampul hari raya 2013,1,sangkar baru,1,says dot com,1,school holiday,1,sedih,1,segera,1,segmen,34,segmen fb,2,sehati sejiwa,1,selamat ulang tahun,2,selangor,2,selingan,6,sembang kucing,2,services grooming,4,servis,2,servis boarding,3,servis iklan berbayar,1,sharing,1,show,1,si anur dan si miaw,3,si chuki,1,si momot,3,sicomel,4,signboard,1,Simalang,2,simptom,1,sistem gps,1,Sistem imunisasi Badan,1,siti,1,siti dimiliki,1,social,1,social network,1,song,2,SPM 2011,1,sticky,2,suit tabung,1,super specials boarding free,1,syarat dan terma,1,tag 4 u malaysia,1,tag nama,1,tagged,1,tahniah,1,tahun baru,1,tahun baru cina,2,takziah,3,taman puncak jalil,1,taman tasik permaisuri,1,tampoi,1,tazkirah,18,Tazkirah jumaat,24,terma dan syarat,1,Testimoni,28,TF advance,1,thumbler,1,tick,1,tidur dengan suntikan,1,tidurkan,1,tip dan panduan,49,tip mandian kutu,2,Tips Penjagaan Kucing,90,transfer factor 4 life,1,treat,1,trimming services,1,tuah,1,tutorial,2,tv9,2,twitter,2,ucapan,30,undang-undang,1,undian,1,utusan malaysia,1,veterinar,1,video,7,vime- frondog,1,waze,1,wetfood,1,wish,2,wordless wednesday,73,wordpress,1,world,1,yink,1,youtube,14,yuna,1,zabp,1,zul & azizi baording pets,1,
ltr
item
Zul & Azizi Boarding Pets: SSM & MPSJ- Lesen & Perniagaan yang Sah!
SSM & MPSJ- Lesen & Perniagaan yang Sah!
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgcxO1VO3BTak6_6jokbYI05by8BbVT854swV6GUCqTTTdV3kkPwvEZZ1m8C8gT_MiEKUY5myFwul7PDGNVZO9o3C8IpRBc2DBxGkGYvp7_42sjam0xDiHIJ3fF-vRyoT4_BjxVkqByCuN0/s1600/SSM_blog.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgcxO1VO3BTak6_6jokbYI05by8BbVT854swV6GUCqTTTdV3kkPwvEZZ1m8C8gT_MiEKUY5myFwul7PDGNVZO9o3C8IpRBc2DBxGkGYvp7_42sjam0xDiHIJ3fF-vRyoT4_BjxVkqByCuN0/s72-c/SSM_blog.jpg
Zul & Azizi Boarding Pets
https://mylovely-cats.blogspot.com/2012/04/ssm-mpsj-lesen-perniagaan-yang-sah.html
https://mylovely-cats.blogspot.com/
https://mylovely-cats.blogspot.com/
https://mylovely-cats.blogspot.com/2012/04/ssm-mpsj-lesen-perniagaan-yang-sah.html
true
8534666320151591297
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content